Leesvoer - Reisverslag uit Klaksvík, Faroe eilanden van Dwayne Luijben - WaarBenJij.nu Leesvoer - Reisverslag uit Klaksvík, Faroe eilanden van Dwayne Luijben - WaarBenJij.nu

Leesvoer

Door: koningdwayne

Blijf op de hoogte en volg Dwayne

26 Juni 2012 | Faroe eilanden, Klaksvík

Hallo mensen dit is mijn verslag tot nu toe.. is nog niet alles maar wel een groot deel..... hoop dat jullie het leuk vinden.... zo ja dan laat een berichtje achter

Nou dan nu eindelijk maar eens een begin maken aan mijn 2e verhaal. Nu ongeveer 3 maanden verder. Jah ik weet het sorry sorry sorry heeft lang geduurd maar nu dan eindelijk. Heb het natuurlijk heel erg druk gehad met het mezelf aanpassen aan het schip leven. Lange uren veel lessen geven en weinig slapen. Ik ben op de Jewel of the Seas voor 9 maanden.

De eerste dag. 3 keer raden waar ik tegen aan loop? Ik loop tegen een kerel aan die uit nederland komt en ook op het schip gaat werken in het casino haha Tony haha super vet. Kom je op het schip het eerste wat je tegenkomt is de beveiliging ze checken echt alles. Kijkt er een roodharig vrouwtje op. Duidelijk van een oost blok land. Mmmm a New STEINER… en dan kijkt ze van top tot teen . Oke duidelijk hoe het hier gaat op dit schip haha. Dan eindelijk aan boord moet je ergens in een gang wachten tot de manager je op komt halen. Nou dan eindelijk kennis maken met mijn nieuwe manager. Elaine een vrouwtje uit ierland. Natuurlijk heeft ze rood haar en is lijkbleek . Eerste wat ze doet is me naar mijn kamer brengen. Heb mijn bagage in moeten leveren omdat die natuurlijk gecheckt moet worden door de beveiliging. Brengt ze je naar je kamer. Kut dit is toch wel echt een hele kleine kamer . Nja daar moeten we het maar mee doen dan. Beetje rond neuzen kijken wie mijn kamer genoot is. In de training vertellen ze je dat alcohol ten strengste verboden is in de kamers. trek je de koelkast open en ja hoor bier in de koelkast. oke dat is beter! Beetje meer rond neuzen. Oke foto’s op muur. Een Aziatische kerel.

Dan wordt er op de deur geklopt alles gaat zo snel. Staat er een vrouwtje in een steiner uniform tegenover je. Ze kwam me ophalen om naar de mess te gaan om lunch te eten. Eerste wat zeg zegt “je moet echt een knipbeurt krijgen” En ja hoor ze was een kapper.( ze had mijn haren meteen de eerste dag al geknipt en dan trekt ze me een kamer binnen en het eerste wat ze doet is wax op me gezicht smeren. Ze vond dat ik te veel haar tussen mijn wenkbrauwen had)MAAR ze bracht me naar de mess (plaats waar we eten) Loop je door 80 verschillende gangen lijkt wel een doolhof. Het eten was eigenlijk helemaal niet zo slecht. Snel snel eten en dan naar de spa en de fitness. Zoveel nieuwe gezichten. 20 spa dames en 1 dokter. ja een botox dokter in de spa. En dan mijn directe collega Sonic uit Taiwan. Een hele kalme rustige gast van 28 jaar oud. Beetje rond lopen en de fitness en alles verkennen. Dan uiteindelijk terug naar mijn kamer om alles uit te pakken. Shit man ik ben op weg naar Mexico.

Mexico was echt geweldig. Cozumel en Costa maya. Zon zee strand noem het maar op. En natuurlijk ook tequila. Zit je op het strand een beetje te chillen vliegt er een pelikaan over het water en duikt in het water en komt met een vis boven haha. Zulke dingen zie je niet in Nederland he;) beet je chillen in de zon en op internet rond neuzen. Genieten van een lekker kreeft op je bord voor 20 dollar. ( en echt een grote kreeft. Kost helemaal geen drol) Mexicaanse vrouwtjes rondlopen in korte broekjes die je drank willen aansmeren haha. Echt heerlijk. Dit is leven.

Maar natuurlijk moet er ook hard gewerkt worden. Tot nu toe heb ik alleen maar foto’s online gezet van feesten feesten en feesten haha. En ja er wordt ook veel gefeest maar er wordt ook hard gewerkt. WORK HARD! PARTY HARDER!!!! Het werk is echt leuk maar ook zwaar. Maar met 2 personal trainers is het makkelijk te doen. Waar ik mijn brood mee verdien is spullen verkopen. Detox programma’s, schoen zooltjes En klassen. Die schoen zooltjes zijn trouwens wel echt super. Heb ze zelf nu ook in mijn schoenen lopen heerlijk en je krijgt er een super postuur van. Mijn eerste dag had ik flink wat verkocht. De andere personal trainer dacht FUCK hij is echt goed. Maar dat viel ook wel mee want de dagen erna was het allemaal minder hoor. Maar ik mag niet klagen over de centjes. Ik kan makkelijk rond komen en veel leuke dingen doen.

Ook de eerste dag op het schip was een dag om niet te vergeten. Mijn eerste echte zonsondergang. De zon in de verte zien verdwijnen in de horizon is echt ongelofelijk. Had er eigenlijk niet bij nagedacht dat ik dat nog nooit heb gezien, en fuck wat is dat mooi. Heb wel 100 foto’s gemaakt denk ik. Blijven kijken en blijven kijken tot je nog maar een puntje van de zon ziet. En dan als je met je ogen knippert is ie weg. En de zon is onder. Wat een mooi spektakel. En dan komt je manager naar je toe en zegt ze. Ja Dwayne dat is nou iets wat je iedere dag gaat zien. En als je soms naar buiten kijkt kan je gewoon zien hoe mooi de wereld eigenlijk is he. We hadden een avond hoge golven en in de verte was er bliksem. Nou dat was echt super gaaf om te zien was ongelooflijk. Heb zeker een uur buiten gestaan om naar de bliksem te kijken. En iedere keer als ik er eentje zag dan viel mijn mond weer open omdat het gewoon zo geweldig mooi was. Of als je dan naar buiten kijkt en als het schip op een golf is dat je alleen maar de lucht ziet en dan als ie naar beneden gaat alleen maar water ziet. Daardoor heb ik ook voor het eerst kennis gemaakt met acupunctuur. Echt super tegen zeeziekte. Op dit schip is de fitness helemaal vooraan en bovenaan in het schip dus dat is ook de plek waar je de beweging het meeste voelt.

Dan zit je ongeveer een maand op het schip en krijg je te horen dat je naar Miami gaat met het schip. Van Tampa florida ga je naar Miami zonder gasten aan boord. En er wordt een all crew party georganiseerd. Een pool party. Was echt super vet. Drank muziek lekker weer. Ik denk dat iedereen de foto’s wel gezien heeft. Dan kom je de volgende dag aan in Miami. Het mooiste van alles is dat het een overnachting in Miami is. Dus dat betekent……… STAPPEEEEEEEEEEEEE……… alleen het enige is dat ik de volgende dag om 7 uur de stretch klas moete geven. Nja maakt niet uit we gaan gewoon lol maken en dan zien we wel verder. Maar omdat ik die dag te laat was moest ik tot 10 uur werken in de avond. En iedereen ging al om 9 uur weg. Dus ik dacht KUT waar ga ik nou naartoe..? gelukkig was ik niet de enige die tot 10 uur moest werken. Richard. Mijn tweelingbroer uit zuid afrika moest ook tot 10 uur werken( hij is een fotograaf op het schip). Dus wij al allemaal plannen proberen te maken. Kom ik een danseres tegen en vraag haar wat de dansers en zangers gaan doen. Vertelt ze me dat ze ergens een feest hebben en dan gaan stappen. Ze vertrekken om half 10. Dus ik kut wij zijn pas om 10 klaar met werken. Belt ze me 5 minuten later in de fitness op. “als je opschiet dan wachten we een half uur maar dan moet je om 5 over 10 wel klaar zijn om te gaan. Dus zo gezegd zo gedaan. Snel omkleden deodorant en parfum douche….. en we waren nog net op tijd. En waar gingen we heen..? ik heb echt geen idee. Komen we bij een appartement aan vertellen ze ons dat ze naar iemand van het hoofdkantoor gaan. Leeft die kerel helemaal penthouse. Heb nog nooit zon mooi uitzicht gezien echt niet normaal. En dan drinken en feesten. Uiteindelijk nog in de kroeg beland. En als laatst in een gay bar. Voelde me toch niet op mijn gemak moet ik zeggen. Ik had een danseres naast me gezet en had der gezegd dat ze nergens anders naartoe mocht gaan. Werkte behoorlijk goed. Uiteindelijk na paar drankjes natuurlijk zoals jullie mij kennen he;) richting een taxi om terug naar dat appartement te gaan om pizza te eten. Maar mij kennende weten jullie natuurlijk wel wat er in de taxi gebeurde. Deze jongen viel in slaap. Werd ik wakker omdat we al bij het schip waren. Ik de fotograaf en een danser zaten in de taxi. Veilig thuis. Anderhalf uur slapen en dan de morning stretch doen. Een nacht om nooit meer te vergeten. I WAS IN MIAMI BITCH…!!!!!

Die cruise gingen we naar Cococay, Nassau en Key-west. Die cruise deden we maar een keer. In Nassau hebben we gelachen zeg. Ik Tony de Nederlander Sonic en Richard de fotograaf ware neen beetje rond aan het lopen. Vertelt Tony in een keer. Ey jongens we moeten naar garden of edan gaan. Dat is een dakterras en daar is kleding een optie. Ff kijken of er mooie vrouwen rond lopen. Wij echt een uur lopen zoeken en aan een aantal mensen de weg gevraagd. Komen we eindelijk aan daar bij de garden of edan. Wij naar boven naar dat dakterras en wat komen we tegen haha alleen maar naakte worsten dus wij rechtsomkeer naar een andere kroeg. Nou ik heb me kapot gelachen. Dankjewel Tony GVD een uur lopen zoeken naar die bar lopen er alleen maar worsten rond haha. Nassau was heel erg mooi en warm. We waren daarna op een terras gaan zitten met internet en een aantal pitchers besteld. Wat is het leven toch goed he.

En dan eindelijk gaan we de grote crossing maken naar EUROPA. Niet veel mensen keken er naar uit omdat we niet zoveel geld verdienen in Europa. Alles is duurder in dan in Amerika. Maar ik was behoorlijk enthousiast. We gaan naar Helsinki, Gotenburg, Stockholm, Tallinn, St Petersburg Copenhagen. Maar eerst de crossing. Een cruise van 12 dagen. Waarin 6 dagen achter elkaar zeedagen zijn. Dus dat betekent 6 dagen achter elkaar werken werken werken en werken. Heel veel klassen geven de mensen hebben niet veel te doen dus komen ze maar naar de fitness. Was wel hard werken maar leuk om te doen. We hadden veel leuke mensen. Eigenlijk heel raar als je dan nadenkt dat je helemaal in de middle of nowhere bent. Als er dan iets gebeurt zit je echt met de gebakken peren. De eerste stop was een plaatsje genaamd Ponta Delgada. Een eiland in de oceaan dat bij Portugal hoort. Ik was die dag vrij en er was een crew tour georganiseerd. We gingen naar een tuin en een krater van de vulkaan. Dat was wel heel speciaal. Die krater had 2 meren. Een meer was groen en een meer was blauw. Die 2 meren lagen naast elkaar was echt schitterend ECHT SCHITTEREND. Daarna als bonus waren we ook nog naar een ananas boerderij gegaan. Wel interessant hoe ze dat doen. Wist je dat een ananas er ongeveer 2 jaar over doet om volledig te zijn volgroeit.? En natuurlijk overal waar ik tot nu toe ben geweest heb ik foto’s gemaakt. Mede mogelijk gemaakt door de heer en mevrouw Luijben op Peelhof 69 thnx voor de camera. Hij is echt super.

• 26 Juni 2012 - 17:53

Myranda (mama) :

He het verhaal is ineens afgelopen kijk nu al uit naar nieuw lees voor geweldig zo als je schrijft we genieten ervan.
    we spreken je wel weer of zien weer een mooi verhaal groetjes Ma

• 26 Juni 2012 - 19:17

Tillie:

Hoi dwayne, leuk om zo mee te kunnen genieten van je cruise avontuur.geniet ervan en veel plezier.groetjes Martien&tillie

• 26 Juni 2012 - 20:41

Jen:

Weer een mooi verhaal broertje! Blij dat het allemaal goed gaat. En die zakken chips zijn onderweg! Xxx

• 26 Juni 2012 - 20:57

Wim:

he zoon, mooi verhaal weer ja, bijna om jaloers op te worden zoveel je van de wereld te zien krijgt, en we zullen een pakje opsturen, groetjes en tot snel zoon, wim

• 27 Juni 2012 - 07:42

Ome Jeffrey:

Hey Dwayne ook wel leuk om te lezen dat je ook nog moet werken op die boot hihi.Wat super leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat,en wat je allemaal hebt meegemaakt en gezien hebt echt een super ervaring, die nemen ze je niet maar van je af.Ik zou zeggen ga zo door geniet ervan en goede vaart verder.groetjes van ons allemaal.

• 27 Juni 2012 - 17:13

Renée P.:

Hey Dwayne,

Zo zeg wat een belevenis daar op die boot om jaloers op te worden.
    Nee hoor onzin maar wat fijn dat je zo geniet daar, ik zou zeggen ga door kerel maar vergeet niet zo af en toe te werken!!!!!

greetzzz,
    Renée.

• 30 Juni 2012 - 12:50

Juliëtte:

He Dwayne! Zo te lezen heb je het enorm naar je zin! Op naar het volgende verhaal!! Groetjes

• 03 Juli 2012 - 17:50

Glenn:

Broertje... Mooi dat je het naar je zin hebt daar!!! We wachten even met een pakketje sturen zodat je eerst alle andere kunt verslinden... Anders is het ook zoveel in 1 keer.. Werkze.. Feeste ze.. En geen dingen doen die ik wel zou doen he!! We horen nog van je!!!

• 04 Juli 2012 - 12:31

Lin:

Hey Dwayne,

Wat een supertour ben jij aan t doen zeg??!! Wat wil je nog meer dan werken afwisselen met feesten en genieten?? Good job!! Ik heb je verslag met plezier gelezen en je foto's op FB spreken boekdelen. Enjoy life, have fun!!

Groetjes, Lin
    (dochter van Tillie)